Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de veel gestelde vragen. Om de antwoorden hierop de kunnen zien klikt u op de vraag om deze uit te vouwen.

Een reis boeken

Waarom betaal ik aan Certo Escrow?
Wij maken gebruik van Certo Escrow. Dit is een onafhankelijke betaalomgeving die de boeker de zekerheid geeft dat het geld op een veilige plek staat tot het moment dat de reis naar behoren is uitgevoerd door de reisorganisatie. Lopus Wandelreizen maakt gebruik van de garantieregeling van STO, waar u op deze pagina meer kunt lezen. U bent bijvoorbeeld nooit uw geld kwijt bij fraude of een faillissement. Op deze pagina leest u meer over de betaalwijze en -voorwaarden.
Kan ik ook zelf mijn heen- en terugreis boeken?
Indien er een exclusief prijs staat bij de betreffende reis, boekt u zelf de heen- en terugreis. Treinreizen zijn meestal inclusief de reis. Wilt u de treinreis verlengen of op een andere manier aanpassen,  Dan kunt u altijd contact opnemen met ons. Wij kunnen een andere heen- of terugreis voor u boeken en suggesties doen voor een verlenging van uw reis. Indien gewenst kunnen wij dit ook voor u boeken. U ontvangt dan een offerte van ons. Wij zoeken graag een mooie treinreis voor u uit, met indien gewenst suggesties voor tussenstops.
Mijn paspoort verloopt binnenkort maar ik wil wel alvast een reis boeken, kan dat?
Zeker! U vult bij het paspoortnummer bijvoorbeeld “000000” in. Wanneer uw nieuwe paspoortnummer bekend is geeft u dit door aan ons.
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die ik verstrek bij een boeking?
Wij vinden uw privacy belangrijk en gaan daarom met zorg om met uw persoonlijke gegevens. Hoe wij dit doen en met wie wij uw gegevens delen leest u in ons privacybeleid.
In het boekingsformulier moet ik akkoord gaan met de reis- en betalingsvoorwaarden, waar kan ik deze vinden?
Die kunt u op deze pagina vinden!
Kan ik een reis in optie nemen?
In principe nemen wij geen opties aan, tenzij hier een goede reden voor is. Als u bijvoorbeeld graag een reis wilt boeken, maar u moet nog vakantiedagen opnemen bij uw werk, dan kunnen wij tot een aantal werkdagen een plaats voor u reserveren. Neem gerust contact met ons op als u geïnteresseerd bent in een reis, dan wordt er in overleg een datum (en tijd) afgesproken tot wanneer wij de plek voor u reserveren.
Waarom variëren de prijzen van de ene reis meer dan die van een andere reis?
Dit komt omdat voor sommige reizen de treintickets zijn ingekocht en andere worden geboekt op het moment dat een deelnemer zich aanmeldt voor de reis. Over het algemeen geldt: hoe vroeger u boekt, hoe goedkoper de reis.

De wandelreis

Wat is de groepssamenstelling van de reis die ik wil boeken?
Deze informatie wordt niet bijgehouden op de website. U kunt contact met ons opnemen om meer informatie over de groepssamenstelling van de reis die u wilt boeken te krijgen. Over het algemeen boekt ca. 90% van onze deelnemers individueel. De leeftijden variëren van ca. 45-70 jaar.
Wat betekent het niveau van de wandelreis?
De niveaus staan per reis aangegeven met een getal (1-3). Ze geven een indicatie van de zwaarte van de wandelingen. Op deze pagina ziet u een overzicht van de verschillende niveaus, zodat u kunt vergelijken. De niveaus van de wandelingen worden met name uitgedrukt in uren en het aantal meters stijgen en dalen, het aantal kilometers zegt in een bergachtig gebied weinig over de moeilijkheid van een wandeling. Indien u een meer gedetailleerde vraag heeft over het niveau of de wandelingen kunt u contact opnemen met Bianca Vet. Zij kan u gedetailleerd informeren over de reizen.
Moet ik wandelstokken meenemen op reis?
Dit is een persoonlijke keuze. Wandelstukken geven bij de afdaling ondersteuning, waardoor u uw knieën minder belast. Daarnaast kan het prettig zijn voor wandelaars die minder tredzeker zijn. Heeft u vaker last van uw knieën bij het wandelen in de bergen? Dan zijn wandelstokken aan te raden. Sommige wandelingen gaan over paden met losse steentjes, en in dit geval kunnen wandelstokken ook helpen om zekerder te wandelen.
Waarom hebben de 1-persoonskamers niet altijd een eigen badkamer?
Dit heeft ermee te maken dat de accommodaties waarvan wij gebruik maken vaak huizen en appartementen zijn. Dit is een bewuste keuze, omdat dit type accommodatie veel mogelijkheden biedt: er kan samen met de groep ontbeten worden, iedereen kan een eigen lunchpakket klaarmaken, en er kan ’s avonds eventueel samen gekookt worden. Daarnaast hebben de meeste accommodaties een mooie (binnen)tuin, ligging aan zee, of zwembad waar u kunt ontspannen na de wandeling. Qua kamerindeling is het echter niet altijd mogelijk om een 1-persoonskamer met eigen badkamer te boeken. Als dit wel mogelijk is, voor een extra toeslag, staat dit aangegeven bij “accommodatie”. De beschikbaarheid van 1-persoonskamers (met of zonder eigen badkamer) is altijd op aanvraag. U kunt uw voorkeur aangeven in het opmerkingenveld in het boekingsformulier.
Wat betekent het als een reis op boekbaar staat?
Dan is de reis te boeken, maar is het minimum aantal deelnemers nog niet behaald. Indien het minimum aantal reizigers niet is behaald en reis moet worden geannuleerd krijgt u hier minimaal 20 dagen voor de vertrekdatum van de reis bericht van. Wij zoeken dan samen met u naar een geschikt alternatief. Lukt dat niet, dan krijgt u uw geld terug. Uit ervaring blijkt dat reizen vrijwel altijd doorgaan.
Wat betekent het als een reis op definitief vertrek staat?
Dan kunt u er zeker van zijn dat de reis doorgaat. Reizen worden op definitief vertrek gezet als er minimaal vier deelnemers geboekt hebben.
Wat betekent het als een reis op vol staat?
De groepsgrootte varieert tussen de 4 en 12 deelnemers. Als een reis op vol staat hoeft dit niet altijd te betekenen dat er een groep van 12 is. Het kan zo zijn dat er bijvoorbeeld geen plaats meer is in de accommodatie of in de busjes/auto’s ter plaatse, en dat de reis vol zit bij bijvoorbeeld 9 personen.

Alle onderwerpen over Lopus

Reacties zijn gesloten.