Corona

Op deze pagina vind je belangrijke informatie en nieuwsberichten over de gevolgen van het coronavirus op onze reizen.

29/06/2020

Alle reizen met vertrek vanaf september, kunnen worden geboekt met geld terug garantie in geval van annulering vanwege het coronavirus.

07/06/2020

De reizen naar Aracena (19 april), Menorca (26 april), Mallorca (3 mei), de Vulkaan Eifel (29 mei), Orobische Alpen (3 juli) , Noord Spanje ( 6 juli )  Pyreneeën ( 12 juli ) en Galicië Portugal ( 23 juli ) hebben we moeten annuleren vanwege het coronavirus. Alle boekers van deze reizen zijn hiervan op de  hoogte gebracht.

 

18/03/2020

Wij kunnen ons goed voorstellen dat boekers juist in deze situatie duidelijkheid willen over de financiële gevolgen van het coronavirus op onze reizen. Daarom willen we benadrukken dat de garantieregeling van STO Garant van toepassing blijft op al onze reizen. Dit betekent kortweg dat deze onafhankelijke derde partij de reissommen beheert en pas vrijgeeft aan Lopus Wandelreizen als een reis naar behoren is uitgevoerd. In het geval van faillissement, voert STO Garant de garantie uit. Je leest alles over deze regeling op deze pagina.

 

17/03/2020

Beste boeker,

Vanwege de gevolgen van het coronavirus en de genomen maatregelen om verdere verspreiding van dit virus tegen te gaan, heerst er veel onzekerheid. We hebben gemerkt dat zowel de ontwikkeling van het virus als de maatregelen van dag tot dag kunnen verschillen. Op dit moment heeft de Nederlandse overheid maatregelen afgekondigd tot 6 april. Veel internationale vluchten zijn opgeschort. Hoe de verspreiding van het virus zich verder gaat ontwikkelen en welke maatregelen er na 6 april nodig zijn is nog onduidelijk.

Kunnen onze reizen doorgaan?

Op dit moment kunnen wij nog niet zeggen of onze reizen in april en mei (en mogelijk ook later dit jaar) door kunnen gaan. Mochten we tot het besluit moeten komen om een reis te annuleren, melden we je dit uiterlijk twee weken voor de vertrekdatum van de betreffende reis. Wanneer je een reis eerder wilt annuleren, gaat dat via de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Wat gebeurt er in het geval van een annulering?

In het geval dat wij een reis genoodzaakt zijn te annuleren, bieden wij je een voucher aan ter waarde van de prijs die je hebt betaald voor de geboekte reis. Deze voucher kun je een jaar lang gebruiken om een reis naar keuze bij ons te boeken. Wanneer je voor dezelfde reisbestemming kiest, hoef je niets bij te betalen. Wanneer je voor een andere reis boekt, betaal je voor duurdere reizen de meerprijs van deze reis, of krijg je het verschil terug voor een goedkopere reis.

Wij doen ons uiterste best om in deze uitzonderlijke situatie samen met jullie tot een goede oplossing te komen, en we hopen dat we alle boekers in het geval van een genoodzaakte annulering een goed alternatief kunnen bieden. We houden de reisadviezen nauwlettend in de gaten, en houden jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen, maatregelen en de gevolgen hiervan op onze reizen.

Wij hopen hiervoor op jullie begrip.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.