Corona

Op deze pagina vind je belangrijke informatie en nieuwsberichten over de gevolgen van het coronavirus op onze reizen.

 

12 juli 2021

Vanwege de toenemende besmettingen in Nederland , zal het land waarschijnlijk code rood krijgen. Dat betekent dat andere landen een quarantaineplicht kunnen opleggen na binnenkomst. De komende reizen zijn om die redenen te risicovol en om die reden geannuleerd. Bovendien heeft Spanje inmiddels ook code rood. Deelnemers die hadden geboekt voor de Pyreneeën of de Orobische Alpen krijgen de reissom per direct  terugbetaald.
Mocht je een reis boeken (vanaf september weer mogelijk op de kalender ) en kan een reis niet doorgaan vanwege Corona, dan krijg je gegarandeerd je reissom terug betaald, minus € 14,50 ( Dit is de helft van de onkosten voor de STO-garantieregeling)

1 juli 2021

UPDATE 1 JULI 2021 – Reizigers die in Spanje zijn geweest  hoeven vanaf vandaag niet meer in quarantaine bij terugkomst in Nederland.

Het dringende advies vervalt voor alle reizigers met een negatieve testuitslag, vaccinatiebewijs of herstelbewijs na een coronabesmetting, zo laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten. De quarantaineplicht geldt enkel nog voor reizigers uit oranje gebieden binnen de Europese Unie met een ‘zeer hoog coronarisico’, maar die zijn er momenteel niet. Voor de oranje EU-gebieden die volgens Buitenlandse Zaken slechts een hoog risico vormen, zoals Spanje, vervalt het dringende advies.

17/05/2021

Inmiddels zit er weer beweging in de reiswereld. Er wordt weer geboekt. Een heel aantal mensen heeft al twee vaccinaties gehad. Wij krijgen veel vragen over de voorwaarden of een reis door kan gaan. Op dit moment kan er geboekt worden, maar kan ook een reis die als definitief vertrek op de kalender staat alsnog moeten worden geannuleerd vanwege het coronavirus (“definitief vertrek” houdt in dat er minimaal vier boekingen zijn). Indien voor de bestemming nog code oranje geldt twee weken voor vertrek, gaat de reis alsnog niet door. Wij betalen je dan de reissom terug, minus €20 boekingskosten.
Wij boeken nog geen vluchten of treintickets tot het  vrijwel zeker is dat een reis ook wat betreft corona veilig georganiseerd kan worden. Wij verwachten dat dit eind juli moet gaan lukken. Wij laten de boekers weten wanneer zij een vlucht of treinticket kunnen gaan boeken. Wij kunnen daarom op dit moment nog geen prijs van de heen- en terugreis garanderen. Wij kunnen ook de heen- en terugreis voor je boeken. Je ontvangt dan een factuur voor de prijs van het vlieg- of treinticket plus €25 boekingskosten. Indien je een ticket gaat boeken, raden we je aan een flexibel ticket te boeken bij Transavia of een Optima ticket bij Vueling. Je kunt dan je vlucht gratis annuleren of omboeken tegen meerkosten als die er zijn.

 

5/04/2021

Omdat wij begrijpen dat je nog niet wilt boeken in deze onzekere tijd, kun je je vrijblijvend aanmelden voor een reis per mail. Als het vooruitzicht er is dat een reis waarvoor je je hebt ingeschreven doorgaat en er voldoende inschrijvingen zijn ontvang je een mail dat je kunt boeken. Voor een inschrijving kun je een mail sturen naar info@lopus-wandelreizen.nl met je naam, voorkeur reis en vertrekdatum.

 

7/09/2020

Inmiddels hebben wij alle vliegreizen naar Spanje in het najaar geannuleerd. Het Corona virus neemt weer toe en wij vinden het niet verantwoord nu naar Spanje te reizen. Alle boekers hebben de reissom terugbetaald gekregen. Wij hopen in het nieuwe jaar weer mooie reizen te kunnen organiseren.

 

29/06/2020

Alle reizen met vertrek vanaf september, kunnen worden geboekt met geld terug garantie in geval van annulering vanwege het coronavirus.

 

07/06/2020

De reizen naar Aracena (19 april), Menorca (26 april), Mallorca (3 mei), de Vulkaan Eifel (29 mei), Orobische Alpen (3 juli) , Noord Spanje ( 6 juli )  Pyreneeën ( 12 juli ) en Galicië Portugal ( 23 juli ) hebben we moeten annuleren vanwege het coronavirus. Alle boekers van deze reizen zijn hiervan op de  hoogte gebracht.

 

18/03/2020

Wij kunnen ons goed voorstellen dat boekers juist in deze situatie duidelijkheid willen over de financiële gevolgen van het coronavirus op onze reizen. Daarom willen we benadrukken dat de garantieregeling van STO Garant van toepassing blijft op al onze reizen. Dit betekent kortweg dat deze onafhankelijke derde partij de reissommen beheert en pas vrijgeeft aan Lopus Wandelreizen als een reis naar behoren is uitgevoerd. In het geval van faillissement, voert STO Garant de garantie uit. Je leest alles over deze regeling op deze pagina.

 

17/03/2020

Beste boeker,

Vanwege de gevolgen van het coronavirus en de genomen maatregelen om verdere verspreiding van dit virus tegen te gaan, heerst er veel onzekerheid. We hebben gemerkt dat zowel de ontwikkeling van het virus als de maatregelen van dag tot dag kunnen verschillen. Op dit moment heeft de Nederlandse overheid maatregelen afgekondigd tot 6 april. Veel internationale vluchten zijn opgeschort. Hoe de verspreiding van het virus zich verder gaat ontwikkelen en welke maatregelen er na 6 april nodig zijn is nog onduidelijk.

Kunnen onze reizen doorgaan?

Op dit moment kunnen wij nog niet zeggen of onze reizen in april en mei (en mogelijk ook later dit jaar) door kunnen gaan. Mochten we tot het besluit moeten komen om een reis te annuleren, melden we je dit uiterlijk twee weken voor de vertrekdatum van de betreffende reis. Wanneer je een reis eerder wilt annuleren, gaat dat via de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Wat gebeurt er in het geval van een annulering?

In het geval dat wij een reis genoodzaakt zijn te annuleren, bieden wij je een voucher aan ter waarde van de prijs die je hebt betaald voor de geboekte reis. Deze voucher kun je een jaar lang gebruiken om een reis naar keuze bij ons te boeken. Wanneer je voor dezelfde reisbestemming kiest, hoef je niets bij te betalen. Wanneer je voor een andere reis boekt, betaal je voor duurdere reizen de meerprijs van deze reis, of krijg je het verschil terug voor een goedkopere reis.

Wij doen ons uiterste best om in deze uitzonderlijke situatie samen met jullie tot een goede oplossing te komen, en we hopen dat we alle boekers in het geval van een genoodzaakte annulering een goed alternatief kunnen bieden. We houden de reisadviezen nauwlettend in de gaten, en houden jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen, maatregelen en de gevolgen hiervan op onze reizen.

Wij hopen hiervoor op jullie begrip.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.